20 March 2009

Admited at Pearl Maternity Hospital

19 September 2007 (Wednesday)

Lebih kurang jam 5.00pm aku rasa sakit pinggang. Pegi toilet nak buang air..ada bleeding skit. Agak cemas, trus call my hubby kasi tau, dia pon agak panic. Kebetulan hari tuh aku MC coz tak sihat n batuk teruk. Then I called Pearl Maternity to ask them. One of the nurse ask me to admit. So I have to wait for my hubby until he came back frm the office. I was admited at 8.00pm after my hubby finish her meal..maklumlah bulan puasa. Aku pon sempat belasah nasi tomato dulu coz kononnya takut tak der tenaga nanti. Hmm..quite worry coz this is my 1st experience.

Masa sampai di Pearl Maternity Hospital, one of the midwife bring me to the ward for check-up. Dia ckp dah buka 2cm. InsyaAllah may be esok pagi bersalin. Then dia soh rehat dulu dlm bilik. My hubby pilih single room coz dia nak temankan aku sepanjang di hospital. Lebih kurang 15 minit berehat Dr. Rosita pon dtg tgk aku. Dia tnya mcm mana keadaan aku..so aku pon ckp ok, x der rasa sakit. Then dia soh rehat..apa lg tgk tv lerr...

20 September 2007 (Thursday)

Esoknya dah pagi pon aku masih rasa x der apa2 lg. lebih kurang pkl 7.00am midwife check lg..dia ckp baru 3cm. Dia tanya ada rasa sakit x? Aku jawab x der. Aku pon breakfast 2 keping roti dgn butter dgn berseleranya. Makan jgn cakap laa..berselra sunggoh. Semua aku bedal dari breakfast, lunch, dinner sumer aku sapu bersih. Sampailah my mum n dad with my MIL tiba kat Hospital lebih kurang pkl 10.00am. Tunggu punya tunggu pon x bersalin lg sampailah diaorg buka puasa kat bilik aku. Sesekali ada ler rasa sakit skit..tp sakit main2. Dlm pkl 8.30pm diaorg pon balik coz..da penat menunggu.

21 September 2007 (Friday)

Aku bgn awal lebih kurang pkl 5.30am. Masa tuh aku dah mula rasa sakit2. Tapi masih boleh tahan. Hmm...yg x tahan tuh hubby aku asyik record video aku jerk..dari awal masuk hospital sampai ler skrg. Sakit aku makin lama makin kerap, tapi masih boleh berkawad lg dlm hospital. Maklum ler org ckp kalu kerap berjln mudah bersalin. So aku pon berkawad ler..sampai dah x larat tawaf lagi dah. Lebih kurang pkl 7.00am Kak Ida (midwife) dtg check lg. Dia ckp 4cm..pkl 8.00am dia pecahkan water bag aku. Time tuh aku sempat lg belasah breakfast..semangat sunggoh bab2 makan nih. Lepas tuh aku mandi. Kasi segar skit.

Dalam pkl 8.00 lebih Kak Ida n Dr.Rosita pon datang utk pecahkan my water bag. Masa tuh aku dah mula rasa sakit semakin kerap tp doc ckp bukaan masih 4cm masa Dr. Rosita check. Lepas jer pecahkan water bag..Kak Ida nak drip aku..dia ckp x per lah nanti dlm LR akak drip. Sekali dah buka 6cm..trus diaorg bawa aku ke LB. Masuk jer dlm LB blm sempat nak drip dia ckp dah 9cm..one of the nurse pon blm sempat prepare semua barang. Kak Ida ckp dah boleh push. Hmm..my hubby pon x sempat nak amik Video Cam n Camera utk amik gambo. Huhuu..

Masa tgh push..baru Dr. Rosita datang..dengan slumbernya. Dia soh aku rileks..Kak Ida soh aku bnyk beristighfar baca doa apa yg patot. My hubby pon bnyk tenangkan aku dlm LR. Tepat jam 10.15am, maka lahirlah Nur Khayra Damia. Menitis air mata kegembiraan aku..setelah selamat melahirkannya. Ku panjatkan syukur padamu ilahi kerana dikurniakan seorang Puteri yang sangat comel..

4 comments:

  1. Tak citer pun.. pasal makan ubat tidur... hehehe.. rasa lawak lak kalau terkenang balik time tu..

    ReplyDelete
  2. brapa ar kos bersalin kat Pearl Maternity Hospital nih? nk try hospital ni plak...

    ReplyDelete
  3. hahaha.. tgh survey pearl.. tetiba jumpa blog cik apple hihi..

    ReplyDelete
  4. https://www.lovemrsmommy.com/2018/10/whats-in-my-maternity-hospital-bag.html

    ReplyDelete